"Вчитель року - 2018"


ІНФОРМАЦІЙНА КАРТКА УЧАСНИКА КОНКУРСУ
«УЧИТЕЛЬ РОКУ- 2018»












Байбара                        
Зінаїда
Миколаївна                                





І. Загальнівідомості
ГромадянствоУкраїни
громадянка України
Населений пункт
с. Новопетрівка
Дата народження (день, місяць, рік)
27.02.1965
Місценародження
С. Олександропіль Нікопольського району Дніпропетровської області
Адреса особистого сайту, блогу та ін., де можнапознайомитись з учасником та опублікованимиїмматеріалами (якщо є)
bayberzap@gmail.com
Адреса шкільного сайту в Інтернеті (якщо є)
petrovka-school.at.ua
ІІ. Робота
Місцероботи (найменуванняосвітнього закладу відповіднодо статуту)
Новопетрівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Осипенківської сільської ради Бердянського району Запорізької області
Посада
учитель
Предмети, яківикладає
українська мова та література
Класнекерівництво (у даний час, в якомукласі)
---
Загальнийпедагогічний та трудовий стаж (повнихроків на момент заповненнякартки)
Педстаж -  29 років, загальний - 34
Кваліфікаційнакатегорія
вища
Відомості про досягненняучнів
1MKTFnJ45PrK7A79SIxlhsUnt7tofSr30/
view?usp=sharing
Відомості про друкупедагогічнійпресі
1.«Компаративнийаналіз на уроках українськоїлітератури«Посібник
« Актуальні тенденції викладання української літератури», Бердянськ, 2013, с.48
2. Інтегрований урок «Господарське та повсякденне життя середньовічної Європи» Журнал «Основа професійного знання», 2013, №28, 3, с.22
3.Образ кошового отамана Івана Сірка у  творчості Андріана Кащенка : бінарний урок української літератури та історії 4.Олексій Огульчанський – співець природи Приазов’я. Флора і фауна в повісті « Скарб Солоного лиману»
5. Пісенна творчість Григорія Лютого Посібник для вчителів
«Література рідного краю в навчальних закладах Запорізької області», Бердянськ, 2013,138,  151, 182.
6.Інноваційні прийоми і методи вивчення творчості І. Франка» Посібник « Актуальні тенденції викладання української літератури», Бердянськ, 2016, с.
Почеснізвання та нагороди (найменування та дата отримання)
Грамота Департаменту освіти і науки ЗОДА Наказ №0202 «За активну роботу з національно-патріотичного виховання підростаючого покоління, підготовку переможців обласного заочного конкурсу «Сила.Мужність.Честь» 22.03.2016, Наказ №0165 «За підготовку переможця ІІ(обласного) етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН» 04.03.2016,Наказ №0155 «Лауреат обласного конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних закладів «Джерело творчості - 2016» 01.03.2016, Грамота відділу освіти БРДА Наказ №109 «За підготовку учасника ІІ обласного етапу конкурсу науково-дослідницьких робіт учнів по лінії МАН» 22.03.2011, Наказ №329 «За підготовку переможця районного конкурсу з української мови ім..П.Яцика та Міжнародного мовно-літературного конкурсу ім..Т.Шевченка» 24.11.2015
Місця та строки роботи за останні 10 років
Новопетрівська школаБердянського району Запорізької області
Викладацькадіяльність за сумісництвом (місцероботи та посада)
Керівник гуртка Новопетрівського БДНТ
ІІІ. Освіта
Найменування та рікзакінченняпрофесійноїосвіти
Запорізький державний університет, 1988
Спеціальність, кваліфікація за дипломом
філолог, учитель української мови та літератури
Додатковапрофесійнаосвіта за останні три роки (найменуванняосвітніхпрограм, курсів, стажування і т.п., місця та строки їхотримання)
Web.2.0 (ЗОІППО, 2015) , сертифікат unisef
(Бердянськ,  07.04.2016), сертифікат
« Інтерактивна школа творчого вчителя», 24.10. 2016
Знанняіноземноїмови (вказатирівеньволодіння)
Німецька, низький
Вченийступінь
---
Назвадисертаційноїроботи (робіт)
-----
Основніпублікації (в т.ч. брошури, книги)
IV. Громадськадіяльність
Участь уроботігромадськихорганізацій (найменування, напрямдіяльності, дата вступу)
_______
Участь у діяльностіуправлінської (шкільної) ради
_______
Участь в реалізаціїрайонних, обласних, державнихпроектах (указати статус участі)
_______
V. Дозвілля
Хобі
Вирощування квітів
Спортивнізахоплення та досягнення
Гра у волейбол
Сценічніталанти
декламування
VІ. Контакти
Робоча адреса з поштовиміндексом
71162 в. Центральна, 73,с. Новопетрівка Бердянського району Запорізької області
Домашня адреса з індексом
71162 в. Пятигорська,29,с. Новопетрівка Бердянського району Запорізької області
Робочий телефон з міжміським кодом
 ( 06153) 98-1-54
Домашній телефон з міжміським кодом
----
Мобільний телефон
0982088112
Факс з міжміським кодом
----
Робочаелектроннапошта
novopetrovka.school@meta.ua
Особистаелектроннапошта
bayberzap@gmail.com
VІІ. Документи
Паспорт(серія, №, ким і коли виданий)
СВ 141186 Бердянським РВ УМВС України в Запорізькій обл. 19 грудня 2000р.
ІПН (індивідуальнийподатковий номер)
2379916003
VІІІ. Професійніцінності
Професійне кредо учасника
Не так важливо вчити  дітей, як важливо створити ситуацію,  у якій дитина просто не може не вчитись, і  робити це із задоволенням
Чим приваблює робота вшколі
Отримую задоволення від спілкування з вихованцями, будую добрі відносини з колегами, розвиваю в собі професійні якості, беручи участь у регіональних конференціях, вебінарах, дистанційних тренінгах.
В чому, за думкоюучасника, складаєтьсямісіяпереможця Конкурсу «Учитель року»
Створювати комфортні умови у спілкуванні з колегами, відкрито будувати діалог під час конкурсу, популяризація власного досвіду за межами регіону.
ІХ. Додатки
Добіркакольоровихфотографій:
-          Портрет 9х13 см;
-          Жанрова (з уроку, позакласного заходу, педагогічноїнаради та ін.)
-          Додатковіжанровіфотографії (не більше 5)
https://bayberzp.blogspot.com/p/blog-page_96.html
Цікавівідомості про учасника не розкритіпопереднімирозділамикартки (не більше 500 слів)
Я вдячна долі, що привела мене у чудовий край, що зветься Приазовєм. Я знайшла тут друзів, однодумців, порадників, що допомогли мені стати успішним учителем. Я зрозуміла, що не помилилася у виборі професії.
Авторськістатті та розробкиучасника, які бвінхотівопублікувати в засобахмасовоїінформації

* Вірність відомостей,
які представлені в інформаційній карті, підтверджую.  
Даю дозвіл на внесення інформації в базу даних і використання заявки (крім контактних, паспортних даних та ІПН (індивідуального податкового номеру) в некомерційних цілях для розміщення в Інтернеті, буклетах і періодичних освітніх виданнях з можливістю редакторської обробки.

_____________ /_З.М.Байбара/
(підпис)                       (Прізвище, ініціали)


«_21__» листопада 2017 р.
Висновок
про педагогічну та методичну діяльність
вчителя української мови та літератури
Новопетрівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів
Осипенківської сільської ради
Байбари Зінаїди Миколаївни
        Байбара З.М.має повну вищу педагогічну освіту за спеціальністю вчитель української мови і літератури та працює вчителем української мови та літератури  у Новопетрівській загальноосвітній школі І – ІІІ ступенів з 1989 року. Стаж роботи за спеціальністю – 28 років.  Закінчила Запорізький державний педагогічний інститут у 1989 році. Байбара З.М. має кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої  категорії»та педагогічне звання «учитель-методист».Вчитель виявляє високий рівень професійної майстерності. Вона вміє активізувати дитячу творчість, прищеплює учням інтерес до вивчення української мови, літератури,  культури рідного краю  і традицій українського народу. В педагогічній діяльності  широко використовує можливості проведення уроків із застосуванням сучасних  інформаційно – комунікаційних  технологій. Байбара З.М. ґрунтовно готується до уроків, володіє навчальним матеріалом, використовує на уроках різні види роботи: застосовує опорні схеми під час вивчення нового матеріалу; використовує системи вправ, що передбачають забезпечення комунікативно-діяльнісного та функціонального підходів до навчання української мови; з метою підвищення рівня знань учнів,   їх підготовки до ДПА та ЗНО учитель проводить систематичне  повторення навчального матеріалу, диктанти (словникові, пояснювальні, коментовані, пунктуаційні, графічні,  творчі тощо), самостійні комбіновані роботи, індивідуальну роботу; особливу увагу приділяє активізації мовної діяльності учнів, оволодінню ними монологічним та діалогічним мовленням, правилами мовної поведінки. Байбара З.М. ознайомлює учнів із вітчизняною літературою та культурою; розвиває почуття гармонії та естетичного смаку, творчих здібностей, нестандартного мислення, формує особистісно-ціннісну оцінку світу; відпрацьовує вміння висловлювати власні почуття та судження.Вчитель постійно практикує нестандартні форми проведення уроків. Вивчаючи твори українських  класиків і беручи за приклад їх життя та життя героїв їх творів, виховує в учнів громадянську позицію і моральні якості. Маючи високу науково-методичну підготовку, уроки проводить у досить високому темпі, з використанням   інформаційно-комунікаційних технологій. Застосування на уроках презентацій та групових форм роботи, роботи в парах, інсценізацій сприяє підтримці високого інтересу учнів до предмету, здатності встановлювати певні закономірності, вмінню аналізувати та порівнювати.Байбара З.М. забезпечує результативність та якість своєї роботи, залучає учнів до участі у різноманітних конкурсах. ЇЇ учні – переможці Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика,  Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка,  конкурсу «Патріотизм у долі  Запоріжжя», «Об’єднаймося, брати мої», Всеукраїнських учнівських олімпіад, демонструють високий рівень знань і виявляють не лише  підготовку, а й креативність у розв’язанні конкурсних завдань. Велику увагу учитель приділяє формуванню духовного світу учнів, цілісних світоглядних уявлень, загальнолюдських ціннісних орієнтирів шляхом залучення через мову до культурних надбань рідного народу й людства, виховує любов до України. Байбара З.М.опановує нові технології навчання, удосконалює свою майстерність. Проблемна тема, над якою працює вчитель: «Пошуково-дослідницька діяльність як спосіб формування соціальної компетентності». Має друкації:2013,науково–практична конференція « Актуальні тенденції викладання української літератури», БДПУ –«Компаративний аналіз на уроках української літератури», Інтегрований урок «Господарське та повсякденне життя середньовічної Європи»(Журнал «Основа професійного знання», 2013, №28, 3, с.22),Образ кошового отамана Івана Сірка у  творчості Андріана Кащенка : бінарний урок української літератури та історії (Посібник для вчителів «Література рідного краю в навчальних закладах Запорізької області», Бердянськ, 2013, с. 138), Олексій Огульчанський – співець природи Приазов’я. Флора і фауна в повісті « Скарб Солоного лиману», Пісенна творчість Григорія Лютого (Посібник для вчителів «Література рідного краю в навчальних закладах Запорізької області», Бердянськ, 2013, 151), науково – практична конференція « Актуальні тенденції викладання української літератури», БДПУ 2016 р. - Посібник « Актуальні тенденції викладання української літератури», Бердянськ, 2016, Майстер-клас Пошуково-дослідницька діяльність як спосіб формування соціальної компетентності . Байбара З.М.  очолює районне методичне об'єднання вчителів гуманітарного циклу, охоче ділиться досвідом своєї роботи з питань використання особистісно орієнтованих освітніх технологій зі своїми колегами, виступає з доповідями на педрадах, проводить відкриті уроки, допомагає молодим учителям. Доброзичлива, урівноважена, вимоглива до себе, користується повагою   та авторитетом серед колег, учнів, батьків.


Директор школи ___________________Т.Р.Ковбаса


   Пошуково-дослідницька діяльність

як спосіб формування соціальної компетентності
Вступ
Реформування   в освіті відповідно до вимог нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти визначають нові стратегічні орієнтири, спрямовані  на створення умов для формування ключових компетентностей конкурентоспроможної,  мобільної, успішної особистості,  що має стійку життєву позицію та розвинене аналітичне та критичне мислення. 
Сучасна школа повинна допомогти молодій людині усвідомити сутність змін, що відбуваються у суспільстві,  знайти своє місце в ньому. Серед основних компетентностей, яких потребує сучасне життя, найбільш значимою є соціальна, суттю якої є здатність брати на себе відповідальність, бути активним у прийнятті рішень, продуктивно співпрацювати з партнерами у групі та команді, виконувати різні ролі та функції у колективі.
Найбільш продуктивною для реалізації головного завдання сучасного освітнього процесу є  пошуково-дослідницька  діяльність, що є провідною основою педагогічного досвіду.
Актуальність досвіду базується на осмисленні нової  стратегії  для  формування творчої особистості    формами і методами   пошуково-дослідницької роботи, які  суттєво змінюють  процес пізнання, перетворюючи учнів   в активних учасників пізнавальної діяльності, формуючи модель сучасного учителя, яка передбачає :
·        готовність до застосування нових освітянських ідей
·        здатність постійно навчатися
·        бути у постійному творчому пошуку.
         Наукова достовірність. Проблема організації пошуково-дослідницької роботи є багатогранною.  Вона  знайшла своє відображення в роботах
В.І. Лозової, О.М. Микитюка, В.О. Соловйова, С.О. Васильєвої, В.А. Редіної, В.М. Гнєдашева, В.В. Голобородька, Ю.О. Туранова, В.І. Уруського.

      Саме тому велику увагу на заняттях приділяю розвитку основ пошуково-дослідницької роботи як головного чинника самореалізації особистості. Перспективи  пошуково-дослідницької  діяльності зображено на схемі.

(Додаток 1)

Реалізація  дослідництва, пошукув освітній  галузі «Мови і літератури» є засобом виконання завдань Держстандарту, сприяючи «розвитку особистості учня, формування в нього мовленнєвої і читацької культури, комунікативної та літературної компетентності, гуманістичного світогляду, національної свідомості, високої моралі, активної громадянської позиції, естетичних смаків і ціннісних орієнтацій» [2]

                                      Провідна педагогічна ідея досвіду

Одним із шляхів  вирішення завдань сучасної навчально-виховної системи, зазначених  у “Національній доктрині розвитку освіти України XXI століття», є  організація  пошуково-дослідницької ї діяльності учнів.
         Пошуково-дослідницька діяльність (далі  ПДД) є основою освітньої технології розвиваючого навчання, що «грунтується не на передаванні готової інформації, а на отриманні учнями певних знань та вмінь шляхом вирішення теоретичних та практичних проблем».[1, 222]. Суттєвою характеристикою цього Окунь називає дослідницьку діяльність учня, яка з'являється в певній ситуації і змушує його ставити питання-проблеми, формулювати гіпотези та перевіряти їх під час розумових і практичних дій .
Український вчений, педагог і психолог профессор Григорій Ващенко визначає два головних завдання даної освітньої технології:
·        дати системні знання (на сучасному рівні, відповідно до історичного поступуУкраїни);
·        розвинути здібності інтелекту (спостережливість, пам'ять, творчу уяву і логічне мислення).
Лук’янчикова С. І. наголошує, що в класах розвивального навчання при застосуванні технології критичного мислення, особливо  прийомів та форм пошуково-дослідницького спрямування,    «школярі здатні виявляти прості закономірності, внутрішні зв’язки певних явищ. У них формуються вольові якості, чітко виражена мотивація навчання»[8, 2-8].
Таким чином,  дана технологія спрямована на активне одержання знань, формування розумових здібностей та прийомів дослідницької діяльності, залучення до наукового пошуку, розвиток творчості.
Опис технології реалізації досвіду
У своїй роботі практикую традиційні та інноваційні технології організації навчальної діяльності,  проте  віддаю перевагу розвивальному та гуманістично спрямованому навчанню. Реалізація такого підходу до навчання найбільше сприяє створенню особистого успіху, утвердження почуття власної гідності,  відчуття значимості особистісного «Я», тобто відчуття себе особистістю. Застосування  певної  технології  впливає на мету уроку, змінює педагогічні завдання і  залежить від освітнього рівня та віку.
«Знайди і збережи» – такий основний напрямок пошуково-дослідницької роботи, спрямованої на виявлення   фольклорних  жанрів, пов’язаних із історичними пам’ятками села,  історією рідного краю; встановлення фольклорно-літературних взаємин, осмислення безперервності фольклоротворення, безсмертя усної народної творчості.  Індивідуально школярі проводять   спостереження, встановлюють взаємозв’язок між творами на різних рівнях  (змісту, теми, сюжету, образів,  мотивів). 
 Системність  роботи. Для реалізації  пошуково-дослідницької роботиви користовую такі форми і прийоми: спостереження, евристична бесіда,  анкетування, компаративний аналіз, метод проектів.
Одним із прийомів  ПДД  є застосування  компаративного аналізу.
Формування компаративістських компетентностей забезпечується системною роботою, основними напрямами якоїможуть бути такі:
- зіставлення літературних творів, явищ, фактів, що належать до різних літератур;
-встановлення зв’язків між українською, світовою літературою, літературами національних меншин
 -  розгляд розвитку традиційних тем, сюжетів, мотивів, образів,  поетичних засобів;
- висвітлення трансформації міфологічних та фольклорних тем, образів у літературних творах;
- зіставлення оригіналів і перекладів творів різними мовами ( Додаток 2,  таблиця 1)
Дослідження типологічних зв’язків романів П. Загребельного «Диво» та Олеся Гончара «Собор» дозволяє зробити висновок про паралельне мислення письменників, про розуміння ними  важливості збереження скульптурних пам’яток.Усвідомити загальнолюдські цінності, збагнути зміст авторської філософії про невмирущість краси допомагає порівняльна характеристика героїв твору(Додаток 2, таблиця 2)
У ході роботи над творами, учні приходять до висновку, що розкриттю ідеї сприяє художня деталь, центральним образом є образ собору як символ духовного надбання народу. Аналітичне порівняння допомагає усвідомити, що найбільшою цінністю на Землі є людина, а її духовність становить «істинний смисл життя людей на планеті»[11, 5].
Здійснення порівняльного аналізу образу Івана Сірка в оповіданні письменника рідного краю А. Кащенка «Запорожська слава» ґрунтується на   знаннях літературних понять «переказ», «оповідання», що вивчається на початку 5 класу. Компаративний аналіз став базисним для  бінарного уроку  української літератури та історії.  Проведенню  такого уроку передувала  робота пошукового характеру 4 груп : « Істориків», «Біографів»,  «Фольклористів», «Літераторів».  Використання роботи  стало прикладом практичного застосування результатів дослідження та розвитку мислення, пізнавальної активності,  виховання патріотичних почуттів. (Додаток 3)
Одним  із традиційних, проте незмінно важливих є метод спостереження. Психологічною основою спостереження є відчуття й сприймання, на грунті яких розкривається уява, свідомість, мислення, пам'ять.
Спостереження – процесс пізнання,  у якому можна вичленувати кілька етапів: 1. Відчуття.  Спочатку виділяємо об’єкт спостереження.
2.  Осмислення. Без осмислення немає розуміння.  Шлях до осмислення специфіки веснянок як жанру лежить через  практичну роботу визначення художніх прийомів: звертання, діалог, образи, тропи.
Нове найлегше засвоюється в тісному зв’язку з уже відомим.  Матеріал для спостереження підбираю із творчості запорізьких письменників (Додаток 4)
3. Сприйняття. Це заключний етап  спостереження, під час якого відбувається усвідомлення.
Для проведення висновків даного спостереження пропоную застосувати прийом «кола вена» 
Даний прийом застосовую:
-  при визначенні особливостей народної та літературної казки;(Додаток 5)
-  при визначенні спільних та відмінних ознак історичної пісні та думи;
- осмисленні  проблеми «людина і природа» у поемі Б. Олійника «Крило» та баладі І. Драча «Крила».
Розвитку соціальної компетентності  учнів сприяє  технологія критичного мислення. Під час роботи над характеристикою головних героїв повісті «Захар Беркут» застосовую прийоми «словесне малювання з коментарем» (наприклад, описати Максима  Беркута  так, як учні уявляють його зовнішність із аналізом вчинків), «розповідь від імені героя» (від імені Мирослави передати психологічний стан перед в’їздом у кітловину), «денотатний граф»   (для виокремлення  характерних ознак Захара Беркута). Створюючи «денотатний граф», учні виокремлюють у тексті повісті істотні ознаки ключового слова, тобто імені Захара Беркута, потім визначають дієслова, що виражають динаміку думки, та іменники, що зв’язують ключове слово і його істотну ознаку. До образу героя повісті Івана Франка можна дібрати декілька гілочок різної довжини та обсягу (Додаток 6)
         Застосування інтерактивних методів, сучасних інформаційних технологій  у поєднанні з прийомами ПДД додають розумової та емоційної енергетики,розширюють креативні здібності, роблять процес навчання не тільки дослідницьким, а й творчим, цікавим.
На етапі формування вмінь і навичок використовую інтерактивну технологію «Займи позицію». У 6 класі при вивченні теми «Кількісні й порядкові числівники» кожен учень витягає аркуш з    написаним на ньому числівником. На дошці – в різних місцях – аркуші з написами: «кількісні», «порядкові». Школяр повинен підійти до відповідного аркуша, назвати свійчислівник і обґрунтувати  вибір.
Підвищенню творчої діяльності учнів сприяють   ігрові завдання. По-перше, такі завдання здебільшого є пошуковими. Вони ставлять учня перед необхідністю самостійно знаходити шляхи розв’язання, а отже, розпізнавати, аналізувати мовні факти, зіставляти їх і формулювати висновки. А це розвиває творчі здібності школяра, увагу, ініціативність. По-друге, робота з ігровими завданнями створює позитивну мотивацію навчання, пробуджує бажання знати. По-третєсамостійно відкриваючи для себе певні мовні явища, учень дістає задоволення, впевненість у своїх здібностях, що зумовлює самореалізацію особистості. Цьому сприяє цілий спектр лінгвістичних ігор: кросворд, вікторина, аукціон, мовний конкурс, лінгвістична загадка, лінгвістична задача, «Сходи», «Перехрестя», ребус, «Ти – редактор», «Зайвина», «Спіймайпомилку», «Вірю – не вірю», «Визбирувач», «Сортування», «Найрозумніший», «Мовнадуель», «Останнє слово – за тобою», «Хто швидше», «Лінгвоестафета»,«Ти–учитель».
         Цікавою для школярів є технологія   методу проекту, який є найважливішим чинником формування дослідницьких компетентностей учнів. Підготовка і захист проектів з використанням довідкових матеріалів, Інтернет-ресурсів переводятьвивчення  матеріалу   в площину дослідження. Створюючи проекти, які навчають  "добувати " знання, вчаться самостійно мислити, знаходити і вирішувати проблеми. Головне, щоб поставлена проблема дозволяла самостійно або з допомогою вчителя визначити шлях дослідження, вибрати методи, необхідні для роботи. План роботи над   проектом  «Дитячий фольклор і сучасність» зображена схематично. (Додаток 7)
         Новим засобом використання ПДД для створення уроку,  орієнтованого на учнів, залучених у навчальний процес, є веб-квест.  Веб-квест є проектом, у якому всі матеріали, з якими працюють учні, походять із інтернету. Веб-квест сприяє розвитку пошукової діяльності, розвитку критичного мислення учнів на стадії аналізу, узагальнення та оцінювання інформації, розвитку комп’ютерних навичок учнів і підвищенню їх словникового запасу.
Використання квест-технології можливе у будь-якому класі. Наприклад, у  5 класі використовуємо елементи  квест-технології для ознайомлення із цікавими фактами  життєпису  Івана Франка (Додаток 8)
Використовуючи в роботі дані методи й прийоми, помітила, що у дітей зріс інтерес до пізнання істини, сформувались основи теоретичного мислення, самокритичність в оцінюванні власних навчальних досягнень. Вони розкуті, вільні у спілкуванні, мають багату творчу уяву та розвинене аналітичне мислення, уміють користуватися різними джерелами інформації.
Отже, основними показниками творчості учнів є самостійність, ініціативність, активність, а результатом творчої самостійної діяльності – якісно нові цінності, важливі для формування особистості та її самореалізація в роки навчання й у подальшому житті.

 Результативність представленого досвіду
Дослідницька робота — це підтримка розвитку обдарованої молоді, адже саме у процесі дослідження діти повною мірою можуть розкрити власний потенціал. Варто зазначити, щоданий метод дозволяє виявити прихованих обдарованих дітей, які на стандартному уроці не проявляють себе жодною мірою. Дослідництво на уроках словесності сприяє  активному розвитку таких специфічних здібностей, як образне мислення, експресивне сприймання характерів і подій, чутливість до зображувальних художніх засобів, виразної усної і писемної мови, розвиває пристрасть до читання. Особливо цінно константувати, що підвищився інтерес до читання програмових  художніх творів.
Задіяння інформаційних технологій у поєднанні з ПДД сприяло самовираженню й самореалізації особистості, розвитку її творчих здібностей через засвоєння культурних досягнень людства.
Про доцільність застосування досвіду свідчить результативність участі у конкурсах ( Додаток 9).
Досвід переконливо доводить, що проблема формування предметної компетентності учнів в умовах сучасної школи є актуальною і продиктована самим життям. 

Висновки та рекомендації
Формування на уроках  суб’єкт-суб’єктних   відносин за допомогою ПДД сприяє активізації роботи всіх учнів, дає дітям впевненість в свої силах, поштовх до оволодіння новими матеріалами. Зростає зацікавленість предметом, бажання здобути більш глибокі знання. На цих уроках учні виробляють вміння працювати колективно, а також швидко та якісно опрацьовувати тексти, аналізувати матеріал, чітко висловлювати власну думку, слухати та поважати погляди інших, зображати схематично свої знання.
Вся вищезазначена робота дала певні результати. Якісно зріс творчий рівень учнівських робіт, що відбилося у використанні оригінальних і нестандартних прийомів побудови усних і письмових висловлювань. Працюючи в режимі постійних шукань та новизни, учні  розвивають мислення й уяву, набувають комунікативних навичок монологічного та діалогічного мовлення, виявляють творчі здібності.  На заняттях створюються поезії, казки, художні пейзажі, роздуми, інсценуються власні та авторські уривки, створюються літературні ігри та кросворди, тестові завдання, розробляються кейс-портфоліо, портфоліо-презентації.
Крім того, збільшилась кількість учнів, які бажають взяти участь у різноманітних творчих конкурсах. Пошуково-дослідницька діяльність сприяла формуванню у дітей уміння співпрацювати, розвитку таких якостей особливості, як толерантність, прагнення до демократичного діалогу. Тобто, учні на основі власного життєвого досвіду , враховуючи свої можливості, знаходять собі місце в соціумі, відчувають себе частинкою в ньому, розвивають власну «Я-концепцію».

                                                   Література
1.Введение в общую дидактику / Окунь В. пер. с польск.Л.Г.Кашкуревича,Н.Г. Горина.-  М., 1990. с. 222.).
2. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти [Електронний ресурс] / - Режим доступу:http://mon.gov.ua/content/%D0%9E%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0/post-derzh-stan-(1).pdf
 3. Дереклеева Н. В. Науково-дослідна робота вшколі. – М.:Вербум – М., 2001. 4.Качурин М.Г. Організація дослідницької діяльності учнів на уроках літератури: Книга для вчителя. –- М: Просвітництво, 1998
 5.  Корінько Л. М. Роль критичногомислення у формуванні учнівських компетенцій. – Х.:Вид.група «Основа», 2010. – 95с.     
6.   Куцевол О. М. Методика уроків компаративного аналізу//Всесвітнялітература в середніх навчальних закладах України. 2004. № 10.   С. 2 – 4.
 7. Леонтович А. Навчально-дослідницька діяльність школярів як модель   педагогічної технології.  Народна освіта.  1999  № 10.
 8.  Лук’янчикова С. І Дослідницько-пошукова робота на уроках словесності
//Вивчаємо українську мову та літературу. – 2007. – №17-18. –С.2-8
 9. Організація науково-дослідницької  роботи учнів у школах нового типу http://www.educationua.net/silov-732.html)
10..Прищепа Е. М. «Учнівська дослідницька робота з літератури в гуманітарній профільній школі» //Література в школі.  2004. –№12. 
11. Шевченко А. Минуле й сучаснекрізь призму болю й любові // Дивослово. 1999.   №3.   С. 50 53.
  12..Янчук І. Виховання інноваційної особистості учня на уроках української літератури: етико-моральний аспект//Вивчаємо українську мову та літературу. – 2013. –  №16-


Конспект відеоуроку " Усвіті професій"
Тема  Урок узагальнення вивченого з розділу « Лексикологія»
Мета:  поглибити і розширити знання учнів з лексикології,
~       удосконалювати вміння аргументовано доводити належність слова до певної групи  лексики,
~       пояснювати терміни, 
~       доречно використовувати вивчені пласти лексики в мовленні,
~       користуватися словниками,інтернет-ресурсами
~       прищеплювати  любов до рідного слова.
Тип уроку урок  застосування вмінь і навичок
Перебіг  уроку
Вітаю, шановні друзі, на уроці української мови та літератури, що проходить на борту корабля « Лінгвіст».  Навкруги нас  океан слів української мови. Чому океан?.
Відповідь на це питання знайдемо у поетичних рядках Максима Рильського:
Послухайте, як океан співає, народ говорить.
І любов і гнів у тому гомоні морськім,
Нема мудріших, ніж народ,  учителів.
·        Чому мову  поет порівнює із океаном, морським гомоном? ( Відповіді учнів)
Під час вивчення розділу « Лексикологія» ми оволоділи  знаннями про слово. Щоб чи не потонути  у словесній глибині, ми з вами чітко дотримуємося курсу  ( визначення цілей уроку слайд ___)
Наш корабель  «Лінгвіст»  повільно наближається до берегів затоки,  назва якої  в перекладі із  грецької означає означає словесний, словниковий.  Ця затока називається «Лексика». На стрімкому шпилі  Лінгвоокеану в затоці
«Лексика» височіє велична будівля.
          Щоб успішно вибратися на берег та відвідати одне із визначних місць затоки , треба   обійти підводні камені, позначені на курсі.
Давайте разом обійдемо їх.( За кожним каменем запитання, пов’язані із теоретичним матеріалом розділу) ( слайди _____)
1. Наякі групи за походженням поділяються слова української мови?
2.Які слова є історизмами?
3. Які слова називаються діалектними?
4. Чим різняться архаїзми та історизми?
5. Які групи слів належать до загальновживаних?
6. Як називаються наймолодші у мові слова?
Ми впевнено пройшли підводні камені. І зійшовши на берег, зупиняємось перед  дивовижною будівлею, на якій розміщена  вивіска, із якої дощі та вітри стерли надписи.   Поряд бачимо три  варіанти можливих  дощок- вивісок.  Яку ж з них слід обрати?.
        
  ХРАМ,                         СВІТЛИЦЯ,                                          МУЗЕЙ
 Ми з вами живемо не в первісному світі, а в інформаційному. У поїздку із собою взяли мобільні пристрої, тож скористаємося ними.  Знайдіть у Вікіпедії за посиланням значення слів храм,  музей чи світлиця. І обґрунтуйте вибір обраної вивіски.
«Музей» https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D1%83%D0%B7%D0%B5%D0%B9
Музе́ї (від дав.-гр. τὸ Μουσεῖον — «дім Муз») — культурно-освітні та науково-дослідні заклади, які призначено для вивчення, збереження та використання пам'яток природи, матеріальної і духовної культури, прилучення громадян до надбань національної і світової історико-культурної спадщини.
Світли́ця https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BB%D0%B8%D1%86%D1%8F
Світли́ця — головна кімната української оселі, горниця, вітальня. Історично світлицею називали верхнє приміщення у середньовічній житловій будівлі, зазвичай неопалюване, яке призначалося для чистих жіночих занять (рукоділля тощо), мало окремий вхід з ґанком і сходами.
У пізніший період світлиця — кімната в українському житловому будинку, призначена для прийому гостей. Бере початок з парадної кімнати в хоромах часів Київської Русі.
Храм https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A5%D1%80%D0%B0%D0%BC
Храм-  архітектурна споруда, призначена для здійснення богослужінь і релігійних обрядів.
Слово «храм» запозичено з церковнослов'янської (уякій воно мало значення «будинок, будівля, житло, дім»), де воно походить від праслов. *xormъ і відповідає давньоруському «хороми» — формі зі східнослов'янським повноголоссям, що й досі збереглося в українській мові[1].У зв'язку з тим, що слово «храм» у значенні «дім» вживалося здебільшого у релігійних,  текстах, воно набуло значення «Божий дім, церква, храм».
Діти пояснюють, мотивують вибір назви
  Нас вітає віртуальний екскурсовод Музею професій і звертається  зі словами.Зверніть увагу  на екран.
Професія в житті кожної людини відіграє важливу роль.
У  певний період часу кожен має обрати шлях,  по якому буде йти далі. Кожна держава має класифікатор професій, які, власне, є державним стандартом. У ньому зібрано 8250 найменувань професій і професійних назв робіт — від президента України до вантажника. 
Світ професій так само мінливий, як і час, а тому до класифікатора постійно вносять зміни.  Тож ласкаво запрошую до нашого музею.
Відвідування музею має певне виховне та навчальне значення. Тож як організатор цього  відвідування прошу надати відповідь на запитання:
·        Які терміничи професійні слова вжила екскурсовод у своєму зверненні до нас?
         Ми заходимо з вами у перший зал. У ньому зібрана інформація про професії наших предків.
         В  ХІ-ХІІ століттях  Київ був центром ремесел, їх налічувалося 60 видів. За соціальним складом ремісники  були  неоднорідні.   До ремісницької верхівки відносилися   ювеліри,  зброярі,  іконописці. Серед селянських промислів чільне місце посідали гончарство, стельмаство, столярство, гутництво, бджолярство.  Селяни також займалися обробкою каменю, металу, вирощуванням зернових, розведенням худоби.
 У залі розміщені картини, на яких зображені   трудові процеси, атрибути, предмети, пов’язані із професіями предків. Щоправда цей зал реставрувався , тому не встигли відновити надписи під картинами. Допоможіть у  цьому.  
(слайд 11)
Вправа  «Знайди пару» допоможе перевірити, наскільки добре ви знаєте,  чим займалися наші предки Доберітьслова-відповідники до назв професій.
1.Бортник –   (пасічник, бджоляр)
2.зодчий –      (архітектор, художник-будівельник)
3.знахар –      (цілитель, народний лікар)
4.бровар –     (пивовар)
5. кушнір –    (фахівець з вичинки хутра  та пошиву
6лимар –     (спеціаліст з кінської упряжі)
7.гутник –     (ремісник, що виготовляє скляні вироби)
8.стадник –  (пастух стад)
9.стельмах – (спеціаліст з виготовлення коліс, возів, саней)
Дякую за допомогу , але нам щепропонують переглянути відео, пов’язане із професіями минулого. 
(перегляд відео)( слайд 12)
·        Назви яких професій, згаданих у цьому залі можна віднести до реліктових?
·         Яким  лексикологічним терміном можна назвати дані слова-назви професій?
·        А інші?                              (Виконання вправи) ( слайд 13)
         Професії  зникають,  але слова, що їх називають, залишаються у прізвищах. Згадайте, з чиїми прізвищами учнів чи учителів школи пов’язані назви згаданих професій?
         Тепер ми переходимо до наступного залу.( слайд 14)  Посеред залу великий штурвал.   Що він може означати?   У цьому штурвалі криється інформація про  слова-професії, що прийшли з інших мов. 

Які орфограми характерні для слів  іншомовного походження?
 ( Відповіді учнів)
У згаданому Класифікатору професій наголошується, що будь –яка професія відноситься до певного типу.
 Розподіліть назви професій   за їх приналежністю до певного типу  ( Виконання вправи у зошиті)( слайд 15)
Людина -природа
Людина -техніка
Людина –художній образ
Людина –знакова система
Людина -людина





Агроном, фрезерувальник, дизайнер, бібліотекар, тренер, офіціант, модельєр, топограф, монтажник, геофізик, селекціонер, бухгалтер, океанолог, електрик, архітектор, кулінар, міліціонер, адміністратор,фотограф.
У своїх головних портативних компютерах увімкніть програму « Редактор» та перевірте виконання вправи. ( слайд 16)
·        За якими ознаками розрізняють іншомовні слова?

 ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ( слайд 17)

 У наступному залі  ( слайд 18) нашого музею зібрана інформація про професії обмеженого вжитку.  На стіні мапа України . Про  що вона розповідає ?
 Пропоную самостійно  ознайомитися із інформацією залу.
 Кожна група отримує картку із завданням.
 Прочитайте текст, доповніть його прикладами .
 Текст 1. Найперше місце за обсягом, різноманітністю посідає в слов’янських мовах і їх діалектах категорія діяча.Найменування осіб, що виконують сільськогосподарські роботи — копають землю, жнуть, косять, молотять і т. п., утворюються у  центральнослобожанських говірках за допомогою цілого ряду суфіксів, більшість з яких поширена в цій же функції і в українській літературній мові. Найпродуктивнішими у центральнослобожанських говірках є утворення з суфіксами -ник та вторинними складними -л'ник, -(а)л'ник, -іл'ник:  ( навести приклади) 
Текст 2Одним із найважливіших джерел формування діалектної лексики є діалектний словотвір. Кожен діалект має свій набір словотворчих засобів, більша частина з яких збігається з мовно- нормативними, проте інша, менша частина, виявляє свою специфіку, утворюючи діалектні слова. Зокрема, у південно-західних говорах, використовується суфікс –ар, однак у діалектах він взаємодіє з фонетичною особливістю , зокрема м’якою вимовою кінцевого Р.: ( навести приклади)

Текст 3. Північне наріччя відносять до прабатьківщини розселення селян.  Лексика  цього регіону  відображає специфіку Полісся, зв'язок з іншими наріччями української мови, з говірками білоруської, польської, російської мов.  Для даного наріччя характерне вживання  назви жінок за діяльністю, професією, до складу яких входять суфікси  тк, рк.: ( приклади)
назви чоловіків- із суфіксом ар : (приклади)
Перевірте правильність виконання. (Слайд 19)
Слайд 20
 Як мало ми знаємо про працю людей, що нас оточують! Як часто звичний штамп професії затуляє від нас суть людини, яка цій професії присвятила життя! І ми не помічаємо ні людської відповідальності, ні наполегливості, ні старання, ні терплячості, ні натхнення. Хоч фахівці,як і професії, бувають різні.
Пропоную ознайомитись із притчею  « Найголовніша професія» ( слайд 21) завдання з читання
Притча "Найголовніша професія" (2 хв.)
Як Ви думаєте, яка професія є найбільш творчою, найцікавішою і незвичайною на землі? Ми довго думали над цим і так і не змогли вибрати найкращу професію, поки нас не запросили на свято Великих Майстрів всієї Землі. Там ми зрозуміємо, яка ж професія найголовніша, - зраділи ми.
Першим кого ми побачили на святі, був старенький чоловік з робочими інструментами в руках.
- Цей чоловік – Великий Будівельник, - сказав нам на вухо один із гостей. Його будинки витримують урагани і, навіть, землетруси. Вони так добре побудовані, що ніби пустили коріння в землю.
-  А це, мабуть, Великий швець? – усміхнулися ми, побачивши поряд з будівельником чоловіка з голками і нитками.
-  Так, - серйозно відповіли нам. – Це, дійсно, Великий швець. Одяг, який він пошив, робить людей красивішими і добрішими.
-   А ось там Великий Правитель, - і нам вказали на чоловіка, який був схожий більше на вченого, ніж на правителя.
-   Ви його не знаєте, тому що історики мало про нього писали. Він не вів війн і не засновував Великі імперії. Під час свого правління він розвивав науки, ремесла і торгівлю, будував храми і собори. Багато з його законів діють і по цей день, - знову пояснили нам.
Ми пішли далі, і раптом побачили звичайного Двірника з мітлою. "Невже й двірника вважають тут Великим майстром?" - здивувалися ми і почули відповідь:
-   Звичайно, коли цей чоловік прибирає свій двір, він дарує людям стільки радості, що навіть похмуре небо починає посміхатися. Звання Великого Майстра належить йому по праву.
·        Що зробило цю людину успішною? Слайд 22
·        А ви хочете бути успішними у майбутньому?
Слайд 23
І допоможе в цьому загальноприйнята формула вибору професії : Хочу, можу, треба.  Але при виборі професії слід визначитися, тобто дізнатися про майбутню професію якомога найбільше.  Для цього було рекомендовано підготувати навчальний  міні-проект.
До організації проекту висуваються такі вимоги:
 Тип: середньої тривалості.
 Мета:  поглибити знання учнів з розділу «Лексикологія»;
 дати відомості про лексеми- назви професій з точки зору її походження;
 формувати вміння працювати з тлумачним словником та словником іншомовних слів;
 збагачувати словниковий запас учнів;
 розвивати культуру усного і писемного мовлення;
 виховувати любов та повагу до рідної мови й мов інших народів;
удосконалювати навики  роботи з Google формами.
         Виконання проекту тісно пов’язане із темою розділу, який ми вивчали, тобто лексикологією, зокрема лексичним розбором слова. 
План виконання  міні-проекту ( слайд 24)
1. Визначити  слово, що позначає майбутню професію
2. Вказати або знайти його тлумачення за словником.
3. Встановити походження слова: запозичене воно чи ні (перевірити за словником іншомовних слів )
4. Дібрати синоніми до слова, вказати різновиди спеціальності.
5. Віднайти  діалекти та просторічні аналоги лексеми.


 Учні демонструють виконання  власного  проекту. Клас об’єднано у 3 групи. Кожна група, відповідно до обраної майбутньої професії, долучилася  до пошуків детальної інформації відповідно плану.
 І група. Лікар
ІІ група  Кухар
ІІІ група  Програміст
 Рефлексія
Підсумки уроку:
Ø Я запам’ятав, що при виборі професії, слід 
Ø Мене вразило…
Ø Я думаю, що урок …
 Домашнє завдання :  Створити ребуси до таких слів: нотаріус, медсестра, тракторист, садівник.
Оцінювання роботи учнів: загальний аналіз роботи,  індивідуально – аналіз роботи  окремих учнів.




Особистий педагогічний портрет

 Я учитель. Учитель звичайної сільської школи. Мою діяльність   у педагогічному річищі можна назвати хронікою освітянських змін.   Зарахована на посаду вчителя  у так звані часи традиційної педагогіки, коли єдиним інформаційним  ресурсом педагога були бібліотека та книга, а сервісом роботи дошка та крейда.  Реформи в освіті реалізовувала на практиці: оволоділа критеріями 12- бальної системи оцінювання, штудіювала Новий Державний стандарт. Тепер вивчаю суть Нової української школи і використовую довгий перелік допоміжних ресурсів, об’єднаних узагальнювальним словом «хмарний сервіс», яким (дякувати Богу, куратору тренінгів, учителю інформатики,  колишнім учням і собі) оволоділа успішно.
         Тепер я не просто  учитель, а сучасний учитель. Проте жоден метод чи  прийом, за привабливою назвою якого можна вгадати прийоми, які використовували  і в часи традиційної освіти,  жодне обладнання не замінить емоційного голосу вчителя, головного, вічного і незмінного вчителя, який викладає найскладнішу науку – творить Людину!
Учитель – це не просто професія, це стиль життя. Особливо в невеличкому селі, де тебе всі знають. Учитель – це постійних пошук. Бо скільки  б років не пропрацював у школі, скільки б разів не аналізував один і той же твір, скільки б разів не пояснював один і той же матеріал – урок щоразу інший. Бо  урок – це сума  взаємовідносин учитель + учні.
 Урок – головний двигун творчого пошуку, на ньому народжуються нові ідеї, відкриття, із нього, ніби із джерельця, бере початок могутня ріка моєї  педагогічної майстерності.  
Я вдячна долі,  що привела мене у чудовий край, що зветься Приазовя. Я знайшла тут друзів, однодумців, порадників, що допомогли мені стати успішним учителем.  Я зрозуміла, що не помилилася у виборі професії. Зрозуміла, що випадкових  людей   у цій професії  немає. Залишаються тільки ті, хто любить дітей. І цінують педагога не за імя, а за людяність, доброту і любов.   Зрозуміла, що  учитель – це майстер дитячої душі, творець майбутнього, бо сьогодні у класі саме він закладає його ґрунтовні основи, запалює в серцях  факел людяності  і знань.  Зрозуміла, що сучасний учитель – вічний учень.  Я теж не зупиняюсь на досягнутому, прагну залишатися ініціативною, творчою, відкритою для діалогу, стараюсь бути інноваційною, креативною. Прагну, щоб уроки були синтезом  літер П (пошук, порядність, педмайстерність, поетичність) та великої любові до дітей.


Додаток 9
ІІ.Участь у конкурсах (2014-2015н.р)
Назваконкурсу,його
напрямок
Рівень
(шкільний,
районний
обласний
всеукраїнський)
Колективна/
Індивідуальна
Робота
(П.І. учня)
Результативність
(Місце/участь)
Приміт-ка
1.
Мовно-літературний конкурс ім. Тараса Шевченка
районний

Індивідуальна
 робота    Горбенко Вероніки






районний

Індивідуальна
 робота    Попкова Ксенія

ІІІ місце

2
Конкурс творчих робіт «Україна – єдина країна»
районний

Індивідуальна
 робота    Бубнової Віри
ІІ місце

3
Конкурс творчих робіт «Україна – єдина країна»
обласний

Індивідуаль
на робота    Бубнової Віри
ІІІ місце

4.
МАН
обласний

Індивідуаль
на робота Зозулі Владислави
ІV місце

5.
Конференція «Доля  України крізь серце дитини»
районний
Індивідуальна робота Новак Ірини



Індивідуальна робота Бубнової Віри




Участь у конкурсах (2015-2016н.р)

Назва конкурсу,його
напрямок
Рівень
(шкільний,
районний
обласний
всеукраїнсь
кий)
Колективна/
Індивідуальна
Робота
(П.І. учня)
Результатив
ність
(Місце/
участь)
Приміт-ка
1.
 Конкурс листів «Подорож у літо»
обласний
Попкова Ксенія
учасник

2.
Мовно-літературний конкурс ім. Тараса Шевченка
районний

Індивідуальна
 робота    Горбенко Вероніки

ІІІ місце

3.
Конкурс імені
П. Яцика
районний

Індивідуальна
 робота    Новак Марія

ІІ місце

4
Конкурс літературно-дослідницьких робіт «Патріотизм у долі Запоріжжя»

районний

Індивідуальна
 робота    Новак Ірини
Імісце

обласний

Індивідуальна
 робота    Новак Ірини
ІІІ місце

5.
Учнівська конференція
«Володимир Сіренко – поет  і громадянин»
районний
Індивідуальна робота БубновоїВіри


6.
Олімпіада
районний
Індивідуальна
 робота    НовакМарія

ІІІ місце

Індивідуальна
 робота    Попкової Ксенії
ІІІ місце

7.
МАН
обласний

Індивідуальна
 Робота НовакМарії
ІІ місце

8.
«Сила, мужність, честь»
обласний
Новак Марія, Зайченко Віктор, Суслов Андрій
І місце

9
Конкурс творчих робіт«Об’єднаймося , братии мої»
районний
Індивідуальна робота БубновоїВіри
4 місце

10.
Конкурс творчихробіт«Об’єднаймося , братии мої»
районний
Індивідуальна робота Горбаченка Тимура
4 місце

11
Гуманізація освіти
Фестиваль педагогічних ідей
Збірка учнівських творів
Лауреат

12
Конкурс творчихробіт
«Я за єдинуУкраїну»
районний
Індивідуальна робота Бубнової Віри
І місце, рекомендо
вано до участі в  обласному
етапі

13

обласний
Найрідніше слово «мама» -поезіяБубновоїВіри


`19
Конкурс творчихробіт
«Я за єдинуУкраїну»
обласний
Індивідуальна робота БубновоїВіри
І місце


2016/2017


Назва конкурсу,його
напрямок
Рівень
(шкільний,
районний
обласний
всеукраїнський)
Колективна/
Індивідуальна
Робота
(П.І. учня)
Результативність
(Місце/участь)
1.
Мовно-літературний конкурс ім. Тараса Шевченка
районний

Індивідуальна
 робота     Новак Аліни
ІІ місце
2.
Конкурс імені
П. Яцика
районний

Індивідуальна
 робота  Новак Аліни
ІV місце
3
Олімпіада
районний
ПопковоїКсенії
ІІІ місце
4.
Конкурс творчихробіт«Об’єднай
мося, брати мої!»
районний
 Бубнової Віри
1місце
5
Конкурс власної поезії «Україна – це МИ»

обласний
БубновоїВіри,  Горбаченка Тимура





Додатки до інформаційної картки учасника конкурсу "Вчитель року-2018"

Кадр з уроку "Типологічні зв'язки поезії періоду заслання Тараса Шевченка та Василя Стуса"
Використання веб-квесту на уроці української літератури "Літературна казка. Життєпис І.Франка".
Метод спостереження під час уроку у 9 класі. 
Кадр з бінарного уроку "Господарська діяльність Європи"
Майстер-клас для вчителів української мови та літератури Бердянського району.
Останній урок у випускному класі.
Відвідування Кам'яної могили поблизу Салтичії.
Майстер-клас для слухачів курсів ЗОІППО.
Каліграми як спосіб розвитку творчої діяльності.
Педагогічна рада "Використання веб-квест технологій в навчально-виховному процесі".
Педагогічна рада "Метод мислячих капелюхів Де-Борне".

Промені майстерності
Вісті з уроків
Позакласна робота

Комментариев нет:

Отправить комментарий