Вчитель року - 2018. Самоаналіз уроку.



Самоаналіз відкритого уроку
з української мови у 6 класі Новопетрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Осипенківської сільської ради Бердянського району
учителя української мови та літератури Байбари Зінаїди Миколаївни
з теми «Узагальнення вивченого з розділу «Лексикологія»
Діти 11-12 років характеризуються різким зростанням пізнавальної активності і допитливості, виникненням пізнавальних інтересів, тому відкритий урок був проведений серед шестикласників. Змістова лінія уроку передбачала зв'язок інтересів учнів із навчальним предметом.
Урок із розділу «Лексикологія» є останнім, він передує уроку контролю. Відповідно до вимог навчальної програми і календарно-тематичного планування було визначено мету уроку: узагальнити комплекс знань, умінь і навичок із розділу, сприяти формуванню індивідуальної комунікативної компетентності, розвивати аналітичне критичне мислення та уміння робити висновки, виховувати любов до обраної професії. При плануванні та проведенні уроку було дотримано основні  загальнодидактичні  вимоги: раціонально поєднувалися словесні і практичні методи навчання, використовувалися активні методи навчання «Займи позицію» та метод проекту, що передбачав формування умінь учнів самостійно здобувати знання й застосовувати їх практично; чітко визначені  освітні завдання, їх зв'язок із розвивальними і виховними завданнями.
Вибір типу та структури уроку зумовлені метою та завданнями уроку: урок систематизації, застосування  умінь та навичок, складався із логічно взаємозв'язаних етапів: організації навчальної діяльності, мотивація, цілевизначення, повторення, узагальнення і систематизація комплексу знань, умінь і навичок, презентація самостійно здобутих знань як домашнє завдання, рефлексія. Така послідовність  роботи відповідає логіці навчального процесу – від формування мотиву до практичного результату. Урок сприяв на етапі застосування умінь та навичок самовираженню кожного учня, розвиткові його мислення, емоційної сфери, збагаченню особистого досвіду, допоміг сформувати цілісну систему особистісних знань шестикласників із теми, виховував старанність, наполегливість, бажання творчо працювати. Дані цілі повністю реалізовані.
Підготовка до уроку передбачала роботу учнів над міні-проектом, що за своїми завданнями перегукувався із знаннєвим та діяльнісним компонентами компетентного підходу до навчання. Час розподілений раціонально, було здійснено логічний перехід від кожного етапу уроку до іншого.
На уроці були застосовані такі методи, форми і прийоми навчання:
Інформаційно-рецептивний: розповідь – пояснення, опис, бесіда, інструктаж, повідомлення учнів, робота з ілюстраціями, демонстрація наочних посібників, ТЗН (активізація уваги та мислення, прийоми запам'ятовування, одержання з тексту нових знань). Репродуктивний – словесні, наочні і практичні методи. Навчально – дослідницький – висвітлення самостійної дослідницької роботи учнів на здобуття та розширення знань (активізація уваги та мислення, формування висновків). На уроці продемонстровані результати організації методу проекту як одного із прийомів пошукової роботи школярів.
На початку уроку було проведено актуалізацію знань учнів про основні поняття розділу «Лексикологія»: учням було запропоновано обійти підводне  каміння, даючи відповідь на поставлені запитання. Систематизація умінь та навичок відбувалося за допомогою ситуативного моделювання уроку у вигляді екскурсії  Музеєм професій. За допомогою інтерактивної вправи «Знайди пару» учні пригадали професії минулого, визначили, які з них відносяться до зниклих. Розподільний диктант формував уміння розрізняти слова іншомовного походження, що є назвами професій відповідно до їх типу. Вправа «Вибери слово» формувала вміння здійснювати пошук та аналізувати мовні факти відповідно до типу та стилю тексту. Під час уроку реалізовувалися міжпредметні зв'язки з українською літературою: учні читали притчу, виконували вправи з наступним доведенням власних думок стосовно сенсу життєвого успіху; з образотворчим мистецтвом: школярі встановлювали зоровий контакт із сюжетними малюнками; з географією: збагачувався інформаційний матеріал про державні символи європейських держав.
Під час уроку застосовувалися фронтальні та групові форми навчання. Фронтальна форма на етапі цілепокладання передбачала роботу відразу з усіма учнями в єдиному темпі і з загальними завданнями та групова форма виявляла здатність працювати на результат.
Дидактичний матеріал власне розроблений
На уроці було використано візуальні засоби навчання (таблиці, демонстраційні предмети), аудіовізуальні (телесюжет, відеоролик), паперові (словник, текст), лазерні (робота із гаджетами, електронна презентація).
Під час уроку реалізовувалися принципи доступності, наочності, науковості.
Психологічна атмосфера була доброзичлива. Учні та учитель отримали задоволення від роботи та спілкування один з одним. Діагностика рефлексії показала, що всі поставлені задачі реалізовані. Діти отримали нову інформацію, яка допоможе їм у розв'язанні життєвих проблем, зокрема правильності вибору професії.

Комментариев нет:

Отправить комментарий